چطور از پوست های مستعد جوش مراقبت کنیم؟

پوست های مستعد جوش

اگر پوست شما مستعد جوش است و گاه و بیگاه چند جوش جدید روی پوست خود مشاهده می کنید، باید روش های مراقبت از پوست های مستعد جوش را به خوبی دانسته و با دنبال کردن چنین دستورالعمل هایی نسبت به مراقبت بهینه پوست خود و کاهش حداکثری میزان جوش و آکنه اقدام کنید.

در ادامه با مگ آرایش یاب همراه باشید تا ببینیم روش های مراقبت از پوست های مستعد جوش کدامند؟

روش های مراقبت از پوست های مستعد جوش

برای مراقبت و نگهداری از پوست های که به راحتی جوش زده و شرایط نامساعدی پیدا می کنند، باید مراحل زیر را طی نمایید:

  1. استفاده از کرم های چرب، چه کرم های مرطوب کننده دارای چربی، چه کرم پودر یا کرم های ضدآفتاب، زمینه جوش و آکنه پوستی را به مراتب بیشتر خواهد کرد. از این روی توصیه می شود برای به حداقل رساندن میزان جوش و آکنه در پوست خود، از تمام کرم های دارای چربی دوری کنید.
  2. از صابون های کاهنده چربی استفاده کرده و هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب، حتما صورت خود را به خوبی با آب و صابون شستشو دهید. این کار زمینه چربی پوست شما را کاهش داده و باعث می شود تا زمینه های جوش و آکنه در آن کاهش یابند.
  3. در گام سوم حتما از تونرهای پوستی مخصوص پوست های چرب کمک بگیرید. این تونرها کمک می کنند تا ضمن کاهش چربی مازاد پوست، مواد مغذی نیز به پوست شما برسد.
  4. اگر پوستی چرب دارید، هرگز از مواد آرایشی سنگین روی آن استفاده نکرده و ترجیحا از کرم پودرهای بدون چربی و فاقد پوشش سنگین و غلیظی روی پوست خود به کار ببرید. این باعث می شود که پوست شما تنفس بهتری داشته و در مدت زمانی دیرتر، زمینه های جوش و آکنه روی آن پدیدار شود.

کلام آخر

شما چطور از پوست خود مراقبت کرده و چگونه چربی اضافه آن را کاهش می دهید؟ تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا