چرا باید از کرم ضدآفتاب برای کودکان استفاده کنیم؟

ضرورت کرم ضدآفتاب برای کودکان

در تابستان آفتاب با شدت بیشتری می تابد. به همین دلیل برای محافظت پوست در برابر اشعه های مضر خورشید، می بایست از کرم های ضدآفتاب استفاده کنیم. اما حقیقت این است که کودکان نیز به اندازه بزرگسالان به کرم ضدآفتاب نیاز دارند؛ چرا که پوست آن ها حساس بوده و به راحتی می توانند اشعه های مضر خورشید را جذب نمایند. در این مطلب ما قصد داریم شما را با ضرورت استفاده از کرم ضدآفتاب برای کودکان آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب برای کودکان

تنها یک آفتاب سوختگی در دوران کودکی می تواند خطر ابتلا به ملانوما، احتمال ابتلا به مرگبارترین شکل سرطان پوست، در زندگی شما را دو برابر کند. پوست های جوان و به ویژه حساس در برابر اشعه های آسیب پذیر آسیب پذیر هستند، بنابراین از کودک خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید.
ایمنی و مراقبت از کودکان در برابر آفتاب دردسر بزرگی باشد. استفاده از ضد آفتاب می تواند راهکاری باشد، خصوصا در مواردی که پوشش ضخیمی روی پوست خود می زنید. اما اعمال آن روی پوست کودک شما می تواند چالشی بزرگ باشد؛ به خصوص اگر کودک شما نظرش به این ماجرا جلب شود. آنگاه است که زدن کرم ضدآفتاب به کودکان تبدیل به مصیبتی بزرگ مانند کشتی گرفتن با تمساح خواهد شد. شن + ضد آفتاب = جهنمی به بار می آورد؛ بچه ها از کلاه متنفرند، سواحل درخت ندارند و هزاران ماجرای دیگر که ممکن است اشک شما را جاری کنند.
اما محافظت از پوست کودکان از جمله مهم ترین کارهایی است که می توانیم انجام دهیم. خطر ابتلا به سرطان پوست از اوایل شروع زندگی می تواند تهدید کننده باشد. طبق یک مطالعه در دانشگاه براون، حداقل پنج آفتاب سوختگی تاول زده قبل از ۲۰ سالگی، خطر ملانوما را ۸۰ درصد افزایش می دهد.

چه چیزی را باید در ضد آفتاب جستجو کنم؟ آیا تیوپ های ضد آفتاب و اسپری ها به اندازه لوسیون ها موثر هستند؟

تا زمانی که از ضد آفتاب انتخابی شما SPF 15 یا بالاتر دارد، مهم نیست که از لوسیون، کرم، ژل، استیک یا اسپری استفاده کنید. چرا که این مقدار از SPF به این معنی که هر دو اشعه UVA و UVB را مسدود می کند.
مشكل برخی از ساده ترین و مناسب ترین محصولات آرایشی این است كه آن ها اغلب UVA و UVB را به اندازه كافی مسدود نمی كنند.
برخی از کودکان خردسال نسبت به مواد موجود در کرم های ضد آفتاب خاصی حساس هستند. برای آزمایش واکنش آن ها، یک مقدار بسیار اندک از کرم ضدآفتاب را روی قسمت داخلی بازوی فرزند خود بمالید و ۲۴ ساعت محل را برای بروز علائم قرمزی یا بثورات بررسی کنید. کرم های ضد آفتاب با دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی اغلب تحریک کننده کمتری هستند زیرا این مواد به پوست جذب نمی شوند.

کرم ضدآفتاب برای کودکان
کرم ضدآفتاب برای کودکان

حتما بخوانید: بهترین ضدآفتاب های بدون چربی را چطور انتخاب کنیم؟

از چه سنی باید استفاده از کرم ضدآفتاب برای کودکان را آغاز کنیم؟

پوست کودک شما حساس است و به راحتی می تواند بیش از حد مواد شیمیایی زیادی را به خود جذب کند، بنابراین از استفاده از کرم های ضدآفتاب قبل از ۶ ماهگی کودک خودداری کنید. از لباس هایی که نقاب دارند به عنوان سایه بان استفاده نمایید. با دور نگه داشتن او از نور خورشید، می توانید به بهترین شکل ممکن از کودک خود محافظت نمایید.
قبل از ساعت ۱۰ صبح یا بعد از ۴ بعد از ظهر، پیاده روی کنید چرا که اشعه UVB آنقدر شدید نیست. از سایبان و یا کلاه های نقاب دار استفاده کنید. لباس های سبک تن او کنید اما بازوها و پاهای کودک خود را بپوشانید.

از چه مقدار کرم ضد آفتاب باید برای کودک استفاده کنم؟

بنیاد سرطان پوست توصیه می کند که بزرگسالان حداقل از یک اونس از ضد آفتاب در طول روز استفاده کنند، اما برای کودکان در حال رشد مقدار مشخصی وجود ندارد.
نکته مهم این است که تمام مناطق در معرض نور خورشید (مخصوصا ناحیه هایی که به راحتی نادیده گرفته می شوند مانند گوش، قسمت بالای پاها، پشت زانوها و دست ها) را کامل با کرم ضدآفتاب بپوشانید. این کار را ۳۰ دقیقه قبل از آنکه کودک شما به بیرون برود، انجام دهید تا پوست او وقت لازم برای جذب کرم را داشته باشد. اگر کودک شما شنا کرده و یا پوست او از عرق خیس شد، حداقل هر دو ساعت یکبار کرم ضدآفتاب را تمدید کنید.

کرم ضدآفتاب برای کودکان
کرم ضدآفتاب برای کودکان

آیا در روزهای زمستانی نیز کودک من به کرم ضدآفتاب نیاز دارد؟

حداکثر ۸۰ درصد پرتوهای UV در ابرها نفوذ کرده و ماسه، آب، برف و حتی بتن می توانند آن ها را منعکس کنند. دکتر ماریولا می گوید: “کودکان در روزهای سرد ممکن است بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار بگیرند، زیرا آن ها زمان زیادتری را در خارج از خانه سپری می کنند.” نکته اساسی در مورد محافظت کودکان در برابر آفتاب این است: لباس هایی که بازوها و پاها را می پوشاند؛ مانند کلاه پهن، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب، هنوز هم کاربرد دارد.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، کرم ضدآفتاب برای کودکان بسیار اهمیت دارد. درواقع شما باید از کرم های مخصوص کودکان استفاده کرده و نیم ساعت قبل از خروج کودک از منزل، به تمامی ناحیه های در معرض آفتاب پوست او، کرم بزنید. از سوی دیگر همواره به یاد داشته باشید که استفاده از کلاه های نقاب دار و لباس های سبک و خنکی که دست و پاهای کودک شما را می پوشاند، از گزینه های مناسبی است که می توانید از آن ها برای حفاظت کودک خود در برابر اشعه های مضر آفتاب استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا