مراقبت از ناخن ها در برابر مواد ضدعفونی کننده را چطور انجام دهیم؟

محافظت از ناخن ها در برابر شستشو

با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز به شستشوی زیاد و طولانی دست ها با آب و صابون و همین طور استفاده از مواد ضدعفونی کننده، لزوم مراقبت از ناخن ها در برابر مواد ضدعفونی کننده را پیش رو خواهیم داشت. در غیر این صورت در مدت زمانی نه چندان طولانی، ناخن هایی ضعیف و شکننده داشته و زیبایی آن ها را از دست خواهیم داد.
اگر شما نیز ضمن رعایت اصول بهداشتی توصیه شده بابت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به دنبال محافظت از ناخن های دست های خود هستید، این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.

مراقبت از ناخن ها در برابر مواد ضدعفونی کننده

برای مراقبت از ناخن ها در برابر مواد ضدعفونی کننده استفاده از دستکش را فراموش نکنید

یکی از کارهایی که به شما کمک می کند تا صدمات وارده به پوست دست یا ناخن های خود را به حداقل برسانید، استفاده از دستکش است. اگر به جای ماشین ظرفشویی، با دست به شستن ظرف ها اقدام می کنید، به یاد داشته باشید که حتما از دستکش حین شستشوی ظرف ها استفاده کرده و به این ترتیب نسبت به حفاظت از ناخن های خود اقدام نمایید.
از برق ناخن استفاده نمایید

توجه داشته باشید که با استفاده از یک لایه برق ناخن، می توانید به استحکام ناخن های دست های خود کمک کرده و آن ها را در مقابل آسیب ها محافظت نمایید. دقت داشته باشید که برق ناخن یا لاک ناخن شما، کمتر دارای سولفات و پارابن باشد. سولفات و پارابن باعث می شود که ناخن های شما خشک شده و به این ترتیب به صورت مستقیم به آسیب زدن به ناخن های خود، دامن بزنید. بنابراین اگر می خواهید از برق ناخن یا لاک به عنوان محافظ و مستحکم کننده ناخن ها استفاده کنید، به یاد داشته باشید که لاک یا برق ناخن مورد نظر شما فاقد سولفات و پارابن بوده یا حداقل این مواد در محصول در حداقل مقدار قرار داشته باشند.

مراقبت از ناخن ها در برابر مواد ضدعفونی کننده

رژیم غذایی غنی از ویتامین ها را انتخاب نمایید

به جز مراقبت های فوق، جای دارد که با انتخاب یک رژیم غذایی مناسب و حاوی ویتامین های مورد نیاز، به تقویت ناخن های خود پرداخته و آن ها را محکم سازید. شما نیاز به ویتامین های E، D، منیزیم، کلسیم، روی و آهن برای استحکام بخشیدن و تقویت ناخن های خود خواهید داشت.

مراقبت از ناخن ها در برابر مواد ضدعفونی کننده

به اندازه کافی آب بنوشید

نوشیدن آب کافی برای سلامتی مهم است و سلامتی و مراقبت از ناخن ها از این دایره بیرون نیست. در نبود رطوبت و آب به میزان کافی، ناخن ها شکننده و به راحتی خورد می شوند. نوشیدن آب به اندازه کافی کمک می کند که مرطوب و قوی بمانند. نوشیدن آب نه تنها برای تقویت ناخن، بلکه برای سلامت عمومی بدن هم مفید است.

مراقبت از ناخن ها در برابر مواد ضدعفونی کننده

ناخن های خود را کوتاه کنید

ناخن های بلند به راحتی شکسته و به اشیا مختلف گیر پیدا می کنند. در حالی که ناخن های کوتاه تر شما کمتر در موقعیت گیر کردن به اشیاء مختلف هستند و همین طور کمتر شکسته شده یا پیچ خورده می شوند که این خود به استحکام ناخن ها کمک می کند. البته منظور این نیست که ناخن ‌ها را تا ته کوتاه کنید، اما در بلند کردن ناخن های خود، اعتدال را رعایت کنید. ناخن‌ هایی که بیش از اندازه بلند باشند نه تنها زیبا نیستند، بلکه آسیب‌ های زیادی را به دنبال دارند  و مراقبت از ناخن ها صورت نمی گیرد.

مراقبت از ناخن ها در برابر مواد ضدعفونی کننده

سخن پایانی

شما چه روش های دیگری برای مراقبت از ناخن ها در برابر مواد ضدعفونی کننده می شناسید که در بالا به آن ها اشاره نشده باشد؟ این موارد را در بخش نظریات وبلاگ آرایش یاب با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

همین طور بخوانید: راز زیبایی ناخن ها با رعایت نکات ساده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا