خواص آلوئه ورا برای مو

آلوئه وارا برای مو چه خواصی دارد؟

یکی از بهترین گیاهانی که می توانید از آن برای سلامت پوست و مو بهره زیادی بگیرید، گیاه آلوئه ور است. آلوئه ورا خواص فوق العاده ای دارد که یکی از آن ها تقویت مو است. ما قصد داریم در این مطلب شما را با خواص آلوئه ورا برای مو آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

خواص آلوئه ورا برای مو چیست؟

تا به امروز تحقیقات مختلفی در خصوص خواص آلوئه ورا صورت گرفته که برخی از آن ها نشان دهنده خواص آلوئه وار برای مو است. آلوئه ورا گیاهی است که دارای برگ های ضخیم و دارای ماده ای ژل مانند در داخل آن ها است. این گیاه در سراسر جهان یافت می شود و بسیاری از افراد حتی خودشان آن را رشد می دهند.
ژل آلوئه ورا هنگام استفاده بر روی پوست خاصیت خنک کنندگی و تسکین دهندگی دارد، به همین دلیل گاهی برای درمان سوختگی و زخم های پوستی از آن استفاده می شود. از آلوئه ورا قرن ها است که به دلیل خواص درمانی آن استفاده می شود. اما علاوه بر فواید پوستی کاربرد دیگری دارد: در واقع آلوئه ورا می تواند موهای شما را تقویت کرده و پوست سر شما را سالم تر کند.

بهترین شکل آلوئه ورا برای استفاده روی موهای شما به صورت ژل خام گیاه است. در صورت وجود می توانید این ژل را تقریبا در هر داروخانه بیابید یا آن را از برگ های بریده شده از گیاه زنده جدا کنید. ژل آلوئه ور از نظر رنگی شفاف و کمی آبکی است. مالیدن آلوئه ورا به پوست سر و موها، سبب می شود تا در فولیکول های مو نفوذ کند که این باعث بهبود وضعیت موهای خشک و آسیب دیده خواهد شد.

خواص آلوئه ورا برای مو
خواص آلوئه ورا برای مو

خارش پوست سر را کاهش می دهد

درماتیت سبورئیک اصطلاح بالینی برای شرایطی است که ما از آن به عنوان شوره سر نام می بریم. علائم خارش پوست سر و پوسته پوسته شدن زیر موهای شما را می توان با آلوئه ورا درمان کرد. مطالعه ای در سال ۱۹۹۸ نشان داد كه آلوئه ورا به برطرف كردن التهاب پوست سر كه باعث ایجاد شوره سر می شود كمك می کند. اسیدهای چرب موجود در گیاه آلوئه خاصیت ضد التهابی دارند.

حتما بخوانید: آنچه درباره گیاه آلوئه ورا باید بدانید

موهای چرب را به شکل عمقی تمیز می کند

آلوئه ورا فولیکول مو را به طور موثری تمیز می کند و روغن اضافه و مانده روی سر از سایر محصولات شیمیایی را از مو جدا می کند با این تفاوت که آلوئه ورا حین پاک کردن موها، به رشته های آن آسیب نمی رساند. برخلاف سایر مواد شیمیایی محصولات مو، آلوئه ورا ملایم است و سلامت موهای شما را حفظ می کند. استفاده از آلوئه ورا یک روش عالی برای داشتن موهای سالم تر، براق تر و نرم تر خواهد بود.

خواص آلوئه ورا برای مو
خواص آلوئه ورا برای مو

خواص آلوئه ورا برای مو ؛ رشته های مو را تقویت و ترمیم می کند

آلوئه ورا حاوی ویتامین های A ، C و E است که هر سه این ویتامین ها به گردش سلول کمک کرده و رشد سلول سالم و موهای براق را تقویت می کنند. همچنین لازم به ذکر است که ویتامین B-12 و اسید فولیک نیز در ژل آلوئه ورا وجود دارد. تمامی این ها می توانند از ریزش موهای شما جلوگیری نمایند. آلوئه ورا گیاهی است که شما می توانید پیش از قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید از آن استفاده نمایید تا آسیبی به موهای شما وارد نشود. چرا که آلوئه ورا دارای کلاژن است و خاصیت خنک کنندگی دارد. مقدار ویتامین موجود در آلوئه ورا نشان می دهد که ممکن است برای ترمیم آسیب آفتاب به موهای شما نیز مفید باشد.

رشد مو را تقویت می کند

آلوئه ورا توانایی باورنکردنی در افزایش گردش خون دارد و این را می توانیم یکی از خواص درمانی بی نظیر آن نیز بنامیم. هنگامی که از آلوئه ورا بر روی مو و پوست سر خود استفاده می کنید، جریان خون به پوست سر شما افزایش می یابد. هنگامی که شما از آلوئه ورا استفاده می کنید، شاهد کاهش شکنندگی موی خود خواهید بود. افراد زیادی وجود دارند که ادعا می کنند آلوئه ورا در واقع باعث رشد خیلی سریع مو می شود.

خطرات و هشدارها برای استفاده از آلوئه ورا

معمولاً در استفاده از ژل آلوئه ورا، نگرانی کمی وجود دارد، اما برخی از افراد به آن حساسیت دارند. قبل از استفاده از آلوئه ورا به صورت موضعی آزمایش پچ را انجام دهید. مقدار کمی آلوئه ورا را روی قسمت داخلی مچ خود مالیده و تا دو ساعت صبر کنید تا ببینید آیا پوست شما به آن واکنش نشان می دهد یا خیر. این به شما می گوید که آیا به آلوئه ورا حساسیت دارید یا نه! اگر از کرم هیدروکورتیزون روی پوست خود استفاده می کنید، باید مراقب استفاده از آلوئه به صورت موضعی باشید. آلوئه ورا می تواند مقدار کورتیزون جذب شده توسط پوست شما را افزایش دهد.

خواص آلوئه ورا برای مو
خواص آلوئه ورا برای مو

ماسک مو با ژل آلوئه ورا

ماسک مو با ژل آلوئه ورا با روغن نارگیل

به مقدار ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط نمایید. سپس موهای خود را به صورت دسته دسته جدا نمایید و به کمک انگشتان خود، این مخلوط را به سر خود بزنید. یک ساعت صبر کنید و سپس موهای خود را با آب ولرم بشویید و به آرامی خشک نمایید.

ماسک آلوئه ورا و ماست برای مو

برای درست کردن این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری ماست را با ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط نمایید. سپس این ماسک برای تنهای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی موهای خود قرار دهید. از این ماسک یکبار در هفته استفاده نمایید تا شاهد نتایج مطلوب آن بر روی موهای خود باشید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، آلوئه ورا می تواند خواص بسیار فوق العاده ای برای موها شما داشته باشد. اگر موهایتان شکننده شده و یا اینکه رشد کمی دارد، می توانید از آلوئه ورا استفاده نمایید و از خواص بی نظیر آن برای مو بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا