حقایقی درباره اثربخشی خواب در زیبایی پوست

وقتی صحبت از روال و روتین زیبایی شما می شود، خواب ممکن است نزدیکترین چیزی باشد که به چشمه جوانی مرتبط است. بدن شما هنگام چرت زدن خود را ترمیم کرده و بهبود می یابد و این منجر به لیست طولانی از مزایای ظاهرتان می شود. نکته مهم این است که به اندازه کافی خواب – ۷ تا ۹ ساعت با کیفیت در هر شب داشته باشید. پس از آن حقایقی درباره اثربخشی خواب در زیبایی پوست را خواهید شناخت.

مایکل بروس، متخصص خواب، می گوید: اگر کمتر از ۶ ساعت برای خواب شبانه روزی خود وقت دارید، احتمالاً روی ظاهر شما تأثیر می گذارد. برای جبران آن شروع به تجربه ۱ تا ۳ ساعت بیشتر از چرت روزانه یا شبانه کنید و در کمتر از یک روز متوجه پیشرفت وضعیت پوست خود خواهید شد. این وضعیت را ادامه دهید و “در عرض ۲ تا ۳ هفته ، متوجه وضعیت به مراتب بهتر خود خواهید شد.

اثربخشی خواب در زیبایی پوست

۱٫ چین و چروک کمتر

پوست هنگام خواب کلاژن جدید ایجاد می کند که از افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک های جلوگیری می کند. پاتریشیا وکسلر ، دکتر ، متخصص پوست در نیویورک می گوید: “این بخشی از روند ترمیم است.” کلاژن بیشتر به معنای جلوگیری از لاغر شدن پوست و چروک شدن پوست است.

با این حساب خواب کافی و راحت می تواند از ایجاد چین و چروک های پوستی شما جلوگیری موثر به عمل بیاورد.

۲٫ چهره درخشان

بدن شما در هنگام چرت زدن جریان خون به پوست را افزایش می دهد ، این بدان معناست که با یک درخشش سالم  و جذاب روی پوست خود از خواب، بیدار می شوید. کمبود خواب در چهره شما می تواند خسته کننده ، خاکستر یا بی روح به نظر برسد.

بروس می گوید: “کمبود خواب باعث کاهش جریان خون در پوست اطراف صورت شما می شود.” “پوست کدر می شود و شما دیگر آن گونه های گلگون را پیدا نمی کنید.”

اثربخشی خواب در زیبایی پوست

۳٫ اثربخشی خواب در زیبایی پوست : چشمان روشن تر و کمتر پف کرده

به احتمال زیاد ، شما بعد از یک شب کاهش بیش از حد خواب مناسب، سیاهی یا کیسه های زیر چشم خود را خواهید داشت.
دوریس دی ، MD ، دانشیار بالینی پوست در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک می گوید: “چشم های پف کرده یکی از اولین چیزهایی است که با داشتن خواب کامل در آینه نمی بینیم.” به اندازه کافی خواب کامل داشته باشید تا از شر پف زیر چشم و حلقه های سیاه اطراف چشم خلاص شوید.

کلام آخر

شما چه چیزهایی در خصوص اثربخشی خواب در زیبایی پوست می دانید که در بالا به آن ها اشاره نشده باشد؟ در بخش نظرات به این موارد اشاره داشته باشید.

همین طور بخوانید:

روش های چاقی صورت به شکل طبیعی

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخير ممنون بابت مطلب خوبي كه گذاشتين نكته هايي خوبي رو بيان كردين واينكه به خوابمون بيشتر اهميت بديم.

  2. مطلب کامل و مفیدی بود استفاده میکنم در این دوران کرونا خواب کافی نداریم مطالب شما رو مطالعه کردم و امیدوارم انگیزه ای برای خواب بهتر باشد

  3. سلام خسته نباشید ، ممنون از مطالب مفیدی که گذاشتین عالی بود واقعا لذت بردم ،مطالبتون برای خواب و پوست حتما استفاده میکنم ،سپاس بیکران از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا