کربوکسی تراپی چیست؟ + مزایا و معایب آن

هنگامی که حرف از سلامت پوست به میان می آید، پزشکان و متخصصان زیبایی، روش های مختلفی را پیشنهاد می کنند که می توان از آن ها استفاده نمود. یکی از این روش های جدید، کربوکسی تراپی نام دارد. در این مطلب ما قصد داریم شما را با کربوکسی تراپی آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یا همان کربن دی اکسیدن تراپی، را نمی توانیم به طور قطع یکی از روش های جدید درعلم پزشکی بنامیم، چرا که این روش از سال ۱۹۳۰ در کشور فرانسه در حال استفاده است. اما به مرور زمان این روش برای زیبایی پوست مورد توجه قرار گرفت. از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت، سیاهی زیر چشم و بهبودانعاف پذیری و کشسانی، رفع چین و چروک استفاده می شود. افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، پیشرفت هایی در این زمینه دارند:

بهبود جریان خون
خاصیت ارتجاعی پوست
خطوط ریز و چین و چروک

همچنین این روش به ترمیم کلاژن (کلاژن سازی) و از بین بردن رسوبات چربی کمک می کند. علاوه بر این، با افزایش جریان خون به پلک می تواند به کاهش تیرگی زیر چشم کمک کند.
در این روش، گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می شود که البته کاملا بی ضرر است. با این کار، میزان وجود گاز دی اکسید کربن در پوست شما بیش از حد مجاز خواهد شد و در نتیجه مغز کمبود اکسیژن در بدن را حس می کند. به همین دلیل، دستور افزایش جریان خود در آن محدوده از سوی مغز صادر می شود. با افزایش گردش خون است که مواد مغذی بیشتری به ناحیه مورد نظر ارسال شده و در نتیجه می توانیم شاهد ترمیم بافت سلولی باشیم.
خوب است بدانید که این روش برای نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال کربوکسی تراپی برای پلک، صورت، گردن، باسن، پشت دست‌ها و پاها کاربرد خواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است که این روش می تواند تاثیرات بسیار خوبی برای از بین بردن تیرگی دور چشم، جای زخم و جراحی، آکنه، افتادگی پوست و شل شدگی داشته باشد. همچنین برخی ها از این روش برای پر کردن خط خنده نیز استفاده می کنند.

کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی

حتما بخوانید: بهترین روش های جوانسازی پوست بدون جراحی کدامند؟

مزایای کربوکسی تراپی چیست؟

این روش مزایای مختلفی دارد که از جمله آن ها می توانیم به کاهش میزان سلولیت، کاهش چربی های موضعی بدون لیپوساکشن، آلوپسی، مکملی برای درمان لیپوساکشن، درمان بیماری های عروقی مرتبط با دیابت، درمان زخم های پوستی، مشکلات نعوظ که مربوط به اختلالات عروقی است، درمان پارگی پوست، درمان زخم های پوستی، درمان جای جوش و افتادگی پوست، درمان چین و چروک، درمان ناهمواری های پوستی، الابردن جریان خون، شاداب کردن پوست و … اشاره نماییم.

عوارض تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این روش یکی از کم خطرترین روش های زیبایی پوست محسوب می شود و تا به امروز هیچ گزارشی از عوار کربوکسی تراپی منتشر نشده است. در این روش ممکن است کبودی در محل تزریق وی ا کمی سوزش احساس کنید که طبیعی است.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، شما برای داشتن پوستی زیبا و جذاب می تواندی از روش های مختلفی استفاده نمایید. اما اگر به دنبال راهی با عوارض بسیار کم هستید، این روش می تواند بسیار مناسب باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا