لاغر کردن صورت | چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟

بهترین راه ها برای لاغر کردن صورت کدامند؟

ترکیب صورت هر کسی منحصر به فرد است. برخی ها صورتی لاغر دارند و این در حالی است که صورت برخی دیگر چاق و تپل است. این روزها بسیاری از افراد دوست دارند صورت های لاغری داشته باشند. از این رو با مراجعه به مطب های پزشک های زیبایی و انجام عمل های سرپایی، سعی بر لاغر کردن صورت خود دارند. اما جالب است بدانید که راه کارهای مختلفی برای رسیدن به این منظور وجود دارد که ما قصد داریم در این مطلب شما را با راه های لاغر کردن صورت آشنا کنیم. با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

لاغر کردن صورت

درست است که صورت های توپر و تپل زیبایی خود را دارد، اما تجمع زیاد چربی در صورت، جلوه سایر اعضای چهره را می گیرد و در این صورت چشم، لب و … در صورت گم می شوند. از این رو بسیاری از افراد دوست دارند صورت های لاغر داشته باشند. اما برای لاغر کردن صورت چه کارهایی می توان انجام داد؟

ورزش صورت

یکی از موثرترین راه های لاغر کردن صورت، ورزش صورت است. همان طور که ورزش کردن می تواند افراد را به تناسب اندام برساند، ورزش صورت نیز می تواند به صورت ترکیب زیبایی دهد. از ورزش صورت می توان برای بهبود ظاهر صورت، مبارزه با پیری و بهبود قدرت عضلات بهره برد. گزارش ها حاکی از آن است که اضافه کردن تمرین دادن صورت به عادات روزانه، سبب بهبود عضلات چهره و همچنین لاغرتر نشان دادن آن می شود. یکی از بهترین ورزش های صورت این است که لپ های خود را باد کنید و باد را از سمت یک لپ به لپ دیگر با فشار هدایت کنید. عمیق خندیدن در حالی که دندان های شما روی هم قرار گرفته نیز از جمله ورزش های صورت است که می توانید برای لاغرتر کردن صورت خود از آن استفاده نمایید.

ورزش صورت
ورزش صورت

کاهش وزن

اغلب اوقات وجود چربی اضافه در صورت در نتیجه اضافه وزن شما است. کاهش وزن می تواند از میزان چربی های صورت کم کرده و در نتیجه سبب لاغر کردن صورت شما شود. کاردیو و یا هر ورزش هوازی که ضربان قلب شما را بالا می برد انجام دهید. این یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن است. مطالعات متعدد نشان داده اند که قلب می تواند به تقویت چربی سوزی و افزایش چربی کمک کند.

کاهش وزن
کاهش وزن

لاغر کردن صورت ؛ نوشیدن آب زیاد

نوشیدن زیاد آب در کل برای سلامتی مفید است، حال آنکه شما می توانید برای لاغر کردن صورت خود از مزیت نوشیدن آب زیاد استفاده نمایید. مطالعات نشان می دهد که آب می تواند احساس آرامش شما را حفظ کرده و کاهش وزن را افزایش دهد. در حقیقت، یک مطالعه کوچک در بزرگسالان و افراد مسن نشان داده که نوشیدن آب همراه با صبحانه تقریبا ۱۳ درصد از کالری دریافتی را کاهش می دهد. یک مطالعه دیگر نشان داده که نوشیدن آب به طور موقت سوخت و ساز بدن را ۲۴ درصد افزایش می دهد. افزایش تعداد کالری هایی که در طول روز می سوزانید می تواند به افزایش کاهش وزن کمک کند.

حتما بخوانید: طرز تهیه کرم سفید کننده پوست

لاغر کردن صورت ؛ نوشیدن آب زیاد
لاغر کردن صورت ؛ نوشیدن آب زیاد

عدم مصرف کربوهیدرات

کربوهیدرات ها نقش بسیار مهمی را در اضافه وزن و همچنین چاق شدن صورت دارند. این موضوع در ارتباط با کربوهیدرات های تصفیه شده نیز صدق می کند. از کربوهیدرات های تصفیه شده مواد مغذی گرفته شده و از آن ها تنها چربی و شکر باقی می ماند. از آنجایی که این کربوهیدرات ها دارای فیبر کمی هستند، به سرعت هضم شده و وارد خون شده و سبب افزایش وزن خواهد شد.

برنامه خواب منظم

داشتن یک برنامه خواب منظم سوخت و ساز مناسبی را برای بدن فراهم می سازد. از طرف دیگر می تواند به لاغر کردن صورت نیز کمک کند. کمبود خواب می تواند منجر به افزایش ترشح هورمون کورتیزول شده که این می تواند سبب افزایش وزن شود. مطالعات نشان داده اند که مقادیر بالای کورتیزول می تواند اشتها را افزایش داده و متابولیسم را تغییر دهد و منجر به افزایش ذخیره چربی شود. یک مطالعه نشان داد که کیفیت خوب خواب با افزایش احتمال موفقیت در کاهش وزن همراه خواهد بود. در حالت ایده آل، حداقل هشت ساعت خواب شبانه برای کمک به کنترل وزن و کاهش چربی صورت را هدف بگیرید.

کنترل مصرف سدیم از بهترین راه های لاغر کردن صورت

یکی از ویژگی های بارز مصرف سدیم نفخ است و همچنین ممکن است به پف و صورت و تورم صورت دامن بزند. سدیم باعث می شود بدن شما آب اضافی را در خود نگه دارد و در نتیجه احتباس مایعات نفخ و پف به وجود می آید. غذاهای فرآوری شده تقریبا ۷۷ درصد سدیم دارند، لذا محدود کردن استفاده از این غذاها می تواند به شما در رسیدن به هدف خود کمک کند.

کنترل مصرف سدیم از بهترین راه های لاغر کردن صورت
کنترل مصرف سدیم از بهترین راه های لاغر کردن صورت

سخن نهایی

راه های زیادی وجود دارند که می توانند به شما در لاغر کردن صورت و از بین بردن چربی های آن کمک کنند. تغییر رژیم غذایی، اضافه کردن برنامه ای برای ورزش کردن به روزمرگی ها و همچنین تنظیم برخی از عادت های روزمره، همه روش های موثری برای لاغر کردن صورت هستند. برای دریافت بهترین نتیجه، خوب است تا شما رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و در کنار آن حتما ورزش کنید تا بتوانید ضمن حفظ سلامتی، چربی های اضافی صورت خود را بسوزانید و چهره ای زیباتر داشته باشید.

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام وقت شما بخیر
      بهتره از کارشناس تغذیه مشاوره بگیرید ولی اکثریت بین ۴ تا ۸ لیوان را پیشنهاد می کنند ..
      با تشکر از شما
      مجله آرایش یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا