با روش های درمان خانگی ناخن های خشک آشنا شوید

داشتن ناخن های درخشان و زیبا، زیبایی کلی دست های شما را تقویت می کند؛ تقریباً همه ما در تلاش هستیم تا ناخن هایی سالم و بلند داشته باشیم که به هر شکلی که بخواهیم بتوانیم ظاهرش را طراحی کنیم. اما معمولا زیبایی دست ها با ناخن های ضعیف و شکننده که به راحتی تراشیده و ترک می خورند، خدشه دار می شود. “ناخن های خشک و شکننده” یک مشکل شایع است که هم در آقایان و هم در خانم ها وجود دارد و از دلایل شایع آن، استفاده بیش از حد از لاک، لاک پاک و آب است. همچنین بیماری های بیشماری وجود دارد که سبب شکننده شدن ناخن ها می شود؛ بیماری هایی مانند عفونت های قارچی، پسوریازیس، اگزما، کم خونی و گلسنگ. بنابراین، مراقبت ویژه از ناخن ها ضروری است (مانند مراقبت از پوست). این روش های درمان خانگی ناخن های خشک در کنار چند تغییر در شیوه زندگی، می توانند ناخن هایی به طور طبیعی قوی و سالم به شما ارائه دهند.

درمان خانگی ناخن های خشک

درمان خانگی ناخن های خشک
درمان خانگی ناخن های خشک

خیس کردن انگشتان در آب لیمو و روغن زیتون

یکی از روش های درمان خانگی ناخن های خشک استفاده از آب لیمو و روغن زیتون است. هر دو آب لیمو و روغن زیتون از ترکیبات طبیعی بسیار مهم هستند که به طور گسترده برای مشکلات مختلف پوستی و سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند. آب لیمو یک سفید کننده طبیعی موثر است که اغلب برای از بین بردن آفتاب سوختگی استفاده می شود. مخلوط آب لیمو و روغن زیتون نیز یک داروی مؤثر برای ناخن های شکننده و خشک است. روغن زیتون برای ترمیم و تقویت ناخن ها، در کوتیکول های ناخن اثر می گذارد. آب لیمو به تقویت ناخن های آسیب دیده کمک می کند؛ لکه های زرد را سطح ناخن پاک کرده و آن ها را براق می کند.

خیس کردن در نمک دریایی

چه روشی بهتر از نمک دریا و آب گرم است برای تقویت ناخن های شکننده انگشتان دست؟ این خیس کردن نه تنها باعث تسکین کوتیکول های ناخن می شود و ناخن ها را درخشان می کند، بلکه راه حلی ایده آل برای خلاص شدن از شر سلول های مرده است. مواد معدنی موجود در نمک دریایی دارای خاصیت درمانی و جوان سازی هستند. مقداری آب گرم را در یک ظرف بزرگ بریزید. دو قاشق غذاخوری نمک دریا، چهار قطره روغن جوانه گندم و لیمو اضافه کنید. ناخن های خود را به مدت پانزده دقیقه در این محلول فرو کنید و بعد آن را خشک کنید. کرم پا را روی دست و پا بمالید. این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید تا نتایج شگفت انگیزی کسب کنید.

ماساژ با روغن نارگیل

روغن نارگیل خالص یک راه حل برای درمان مشکلات مو و پوست است. جوشانده روغن نارگیل و برگ های کاری، مرطوب کننده ای طبیعی برای درمان خانگی خشکی پوست است. اما چگونه می توان ناخن های شکننده را با استفاده از روغن نارگیل تقویت کرد؟ ماساژ ناخن روغن نارگیل می تواند به عنوان یک مرطوب کننده شگفت انگیز برای ناخن ها عمل کرده و از انواع مختلف عفونت ناخن جلوگیری کند. این روغن به مرطوب نگه داشتن ناخن ها کمک می کند در حالی که ماساژ سبب بهبود گردش خون می شود. مقداری روغن نارگیل را در یک ظرف گرم کنید و این روغن را روی هر یک از ناخن ها بمالید و به مدت پنج دقیقه با نوک انگشتان ماساژ دهید. این روند را هر روز دو تا سه بار دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

حتما بخوانید: بهترین روش های ترمیم ناخن های شکسته در خانه

خیس کردن در سرکه سیب

این یک روش درمان خانگی ناخن های خشک است. سرکه سیب یک ماده پرکاربرد در داروهای مراقبت از پوست و مو است و بهترین متد طبیعی برای درمان شوره سر و خارش پوست سر محسوب می شود. سرکه سیب ارگانیک سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. علاوه بر این، اسید مالیک و اسید استیک موجود در سرکه سیب سیب به از بین بردن عفونت ناخن کمک می کند. سرکه سیب و آب را در یک کاسه مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه ناخن های خود را در این محلول خیس کنید. روزانه این درمان را انجام دهید و ببینید که ناخن های شما ضخیم تر و قوی تر می شوند.

درمان خانگی ناخن های خشک ؛ ماساژ روغن ویتامین E

ویتامین E یکی از اجزای اساسی پوست و مو است که ظاهر جوانی و مکمل هایی را برای پوست فراهم می کند و مو را ضخیم تر و قوی تر می کند. یکی از دلایل عمده ناخن های شکننده، کمبود رطوبت ناخن ها است. روغن ویتامین E ناخن ها را مرطوب نگه می دارد. همچنین در تهیه مواد مغذی به کوتیکول های ناخن کمک می کند. با روغن ویتامین E تمام ناخن ها را با روغن بپوشانید و ۵ دقیقه قبل از خواب به آرامی ماساژ دهید. برای دیدن تغییرات قابل توجه در ناخن های خود، روزانه این کار را انجام دهید.

روغن درخت چای

خاصیت ضد عفونی کننده روغن درخت چای، آن را به عنوان یک داروی طبیعی محبوب برای طیف گسترده ای از مشکلات پوستی، تبدیل کرده و استفاده از روغن درخت چای برای درمان خشکی ناخن در انسان به خوبی شناخته شده است. روغن درخت چای همچنین به درمان ناخن های شکننده ناشی از عفونت های قارچی کمک می کند و یکی از داروهای خانگی بی نظیر قارچ ناخن است که نتایج سریعی نشان می دهد.
همچنین به درمان تغییر رنگ ناخن ها کمک می کند. اما روغن درخت چای همیشه باید به صورت رقیق شده استفاده شود، مخلوط با آب یا روغنی دیگر( چون بسیار قوی است). پنج تا شش قطره روغن درخت چای را به یک ونیم قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. این محلول را کاملاً روی ناخن ها مالیده و به مدت سی دقیقه صبر کنید. ناخن های خود را با آب ولرم بشویید، لکه را خشک کنید و یک لوسیون مرطوب کننده بمالید. این درمان را دو بار در روز به مدت یک ماه انجام دهید.

خیس کردن در زرده تخم مرغ و شیر

یکی از دلایل اصلی ناخن های ضعیف و شکننده، عدم وجود مواد مغذی مانند پروتئین و کلسیم و زرده تخم مرغ و شیر “منابع طبیعی پروتئین و کلسیم” است. اگرچه، مخلوطی از شیر و زرده تخم مرغ چندان جذاب نیست، اما یکی از داروهای طبیعی و درمان خانگی ناخن های خشک محسوب می شود که نتایج سریعی نشان می دهد. این مخلوط رطوبت زیادی در ناخن ها را ایجاد کرده و از ورقه ورقه شدن یا شکافت جلوگیری می کند. علاوه بر این، ناخن ها نیز سفیدتر از قبل به نظر می رسند. یک زرده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید ، خوب هم بزنید و ناخن ها را با آن ماساژ دهید. بیست دقیقه صبر کنید و آن را با آب ولرم تمیز کنید.

ماسک ناخن گیاهی

ما از طیف گسترده ای ماسک خانگی برای مراقبت از پوست و مو استفاده می کنیم. ماسک ناخن گیاهی معطر و تغذیه کننده مثل مانیکور عمل می کند. یک قاشق چایخوری از چای بابونه و نعناع را به یک فنجان اضافه کنید و یک فنجان آب جوش را روی مخلوط چای بریزید. بگذارید دو ساعت بجوشد و بعد چای را صاف کنید. یک قاشق چایخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری آرد گندم را به چای اضافه کنید، آن را خوب مخلوط کرده و روی تمام ناخن ها بمالید. یک ساعت صبر کنید و با آب بشویید. برای نتیجه عالی، یک تا دو بار درهفته انجام دهید.

درمان خانگی ناخن های خشک ؛ ژله نفتی(وازلین)

ژله نفتی درمانی عالی برای پوست های خشک و پوسته پوسته در طول زمستان است. این محصول چند منظوره است که برای درمان تعدادی از مشکلات پوستی استفاده می شود. کم آبی یکی از دلایل عمده ناخن های شکننده است. مالیدن مقداری ژله نفتی یا وازلین در شب قبل از رفتن به رختخواب، یک ترفند آسان و ساده برای مرطوب نگه داشتن کوتیکول ها و جلوگیری از از بین رفتن آنها است. به مدت یک تا دو ماه انجام دهید و قبل از خواب ناخن های خود را با دستکش نخی نازک بپوشانید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، شما می توانید با استفاده از روش های درمان خانگی ناخن های خشک، از شر شکنندگی ناخن های خود خلاص شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا