راه های خانگی جلوگیری از پیری پوست دست

طرز تهیه ماسک برای جلوگیری از پیری پوست دست

برای داشتن دستانی زیبا، شما می توانید اقدامات مختلفی انجام دهید که یکی از آن ها رسیدگی به ناخن ها است. اما همان طور که می دانید ناخن ها تنها بخشی از دست ها را تشکیل می دهند، لذا به شما پیشنهاد می کنیم برای زیبا کردن دست های خود، به پوست دستانتان نیز توجه کنید. با ما در این مطلب همراه باشید تا با راه های جلوگیری از پیری پوست دست آشنا شوید.

جلوگیری از پیری پوست دست

همان طور که می دانید عوامل مختلفی وجود دارند که سبب پیری پوست دست می شوند. اما خوشبختانه در مقابل راه هایی نیز هستند که می توانند به شما در جلوگیری از پیری پوست دست کمک نمایند. در ادامه این مطلب می توانید با این راه ها آشنا شوید:

راه های خانگی پیشگیری از پیری پوست دست
راه های خانگی پیشگیری از پیری پوست دست

روغن زیتون

یکی از بهترین راه های جلوگیری از پیر شدن پوست دست، استفاده از روغن زیتون است. روغن زیتون حاوی مقادی زیادی از ویتامین E است و می تواند به کلاژن سازی پوست کمک کند. برای بهره گیری از این روغن، آن را با چند قطره عسل و گلیسیرین مخلوط نمایید و سپس آن را هر روز دوبار به پوست دست خود بزنید. با این کار پوست دست خود را سفت کرده و از سوی دیگر سبب از بین رفتن سلول های مرده پوست می شوید.

موز

شاید برایتان جالب باشد که بدانید موز می تواند سبب جلوگیری از پیری پوست دست شود. موز حاوی ویتامین های مقوی مانند ویتامین E، B، A، و مواد معدنی مانند ید ،پتاسیم، منیزیم، روی و ید است که تمامی این ها می توانند در بهبود و مبارزه با چین و چروک های پوستی به خوبی عمل نمایند.
به این منظور می بایست چند عدد موز رسیده برداشته و آن ها را آنقدر له کنید تا خمیری به دست آید. سپس از آن به شکل ماسکی روی پوست خود استفاده نمایید. پوست خود را به آرامی ماساژ دهید و بعد از خشک شدن این ماسک روی پست دستتان، آن را با آب ولرم بشویید و تمیز کنید.

راه های خانگی پیشگیری از پیری پوست دست
راه های خانگی پیشگیری از پیری پوست دست

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کرم سفید کننده پوست

جلوگیری از پیری پوست دست ؛ هویج و عسل

ماسک دیگری که می توانید به منظور جلوگیری از پیری پوست دست از آن استفاده نمایید، ماسک هویج و عسل است. خوب است بدانید که هویج منبع غنی از ویتامین A است که می تواند کلاژن سازی در پوست را تحریک کرده و از طرفی صاف شدن پوست را به همراه داشته باشد.
برای درست کردن این ماسک می بایست، دو عدد هویج بزرگ را درون آب بجوشانید تا نرم شوند. بعد باید کمی عسل به آن بیفزایید. این دو را با هم خوب مخلوط کنید تا تبدیل به مایعی چسبنده شوند. بعد از کمی خنک شدن، این ماسک را روی دستان خود بزنید و برای مدت نیم ساعت روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب ولرم آن ها را بشویید.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، راه های مختلفی برای جلوگیری از پیر شدن پوست دست وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده نمایید. به عنوان مثال روش های کلینیکی مانند لیزر نیز این امکان را برای شما فراهم می سازند. اما اگر می خواهید از راه های خانگی استفاده کنید، طرز تهیه این ماسک ها را به خاطر بسپارید و پوست خود را جوان و شاداب نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا