تکنیک های آرایش پوست چرب

همان طور که می دانید، افراد پوست های مختلفی دارند، پوست برخی از آن ها خشک و پوست برخی دیگر روغنی و چرب است. از سویی شیوه آرایش کردن روی هر یک از این پوست ها متفاوت است. اگر پوستتان روغنی است دلیل نمی شود که برای همیشه آرایش را کنار بگذارید. مهم است که بدانید چه نوع آرایشی بهتان می آید. در این مطلب با تکنیک های آرایش پوست چرب آشنا خواهید شد.

آرایش پوست چرب

۱-همیشه اول پرایمر بزنید:

اگر چهره روغنی ای دارید، پرایمر زدن باعث می شود آرایش بیشتر روی صرت شما باقی بماند. باید روغنی ترین و چرب ترین نقاط صورت خود را پرایمر بزنید(به عنوان مثال: پیشانی، بینی و گونه)؛ پرایمرهای بدون روغن و ضد آفتاب انتخاب های مناسبی هستند. بعد از پاک کردن صورت، از پرایمر استفاده کنید.

۲-آماده کردن چشم

برای چروک های زیر چشم از کانسیلر استفاده نکنید. به جای آن، از پرایمر مخصوص چشم استفاده کنید، ابتدا سایه خوبی برای چشم ایجاد می کند و بعد چروک ها را از بین می برد.

۳-برای آرایش پوست چرب زیاد از پنکیک استفاده نکنید

ممکن است که برخی ها استفاده زیاد از پنکیک را برای روشن کردن پوست پیشنهاد کنند اما زیاده روی در آن باعث می شود برعکس عمل کرده و بیشتر روغنی بودن پوستتان مشخص شود.
به همین دلیل لازم است تا تنها روی نقاط درخشان پودر بزنید. از پودرهای مات استفاده کنید تا براقی پوست شما را کم کند. اگر زیاد پودر زدید با اسفنج همواره این طرف آن طرف پخشش کنید تا یکجا جمع نشود.

۴-آرایش پاک کن همراه داشته باشید.

مهم نیست اول صبح چقدر آرایشتان مات باشد، اگر پوستتان روغنیست نیمه های روز آرایشتان می ریزد.  هر جایی که پوستتان خیلی روغنی هست، کاغذ را روی آن بگذارید تا از ریختن آن جلوگیری شود.

۵-بی روغن

چون پوستتان بیش از حد روغن تولید می کند، از مواد آرایشی ای بی روغن اضافه استفاده کنید. همچنین پاک کننده های صورت و تونرها حاوی گلیکولیک اسید (و یا سالیکلیک اسید) بزنید.

۶-به دنبال ماندگارها باشید:

آب و روغن دربرابر آرایش یکسان عمل می کنند: لک دار، سیاه و لیز می کند. درنتیجه از موادی استفاده کنید که ضدآب اند. خط چشم های ضد آب و سایه های مقاوم در برابر گزینه های مناسبی هستند.

۷-به پوست صاف فکر کنید، نه صیقلی:

کرم های ضد پیری و چروک برای شب مناسب هستند،اما قبل از ارایش، از مرطوب کننده استفاده کنید مثلا سرم؛ پوست را روشن تر می کند. از ضدآفتاب غافل نشوید. روی کل صورت بمالید.

۸-از چربی بیشتر پوست جلوگیری کنید:

یک یا دوبار در هفته از ماسک های بنتویتی یا کائولینی استفاده کنید که برای پوست شما مناسب است. آنها روغن را جذب و از چربی کلی صورت کم می کنند؛ به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آنرا روی صورت بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا