بهترین راه های مراقبت از موهای رنگ شده در تابستان

چگونه رنگ موهای خود را در تابستان ثابت نگه داریم؟

چیزی به فرا رسیدن فصل گرم تابستان باقی نمانده است و از این رو بسیاری از افراد در صدد آن هستند تا به کمک روش هایی، ضمن لذت بردن از گرمای آفتاب، خود را در برابر اشعه های مضر خورشید نیز حفظ کنند. یکی از اعضای بدن که می تواند در برابر این اشعه های مضر آسیب ببیند، موهای رنگ شده هستند. برای برخی از خانم ها، رنگ نکردن موها در تابستان امری نشدنی است، از این رو ما قصد داریم شما را در این مطلب با راه های مراقبت از موهای رنگ شده در تابستان آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

مراقبت از موهای رنگ شده در تابستان

مراقبت از موهای رنگ شده در تابستان نه تنها سبب حفظ سلامت موهای شما می شود، بلکه شما می توانید در وقت و هزینه خود برای حفظ موهای رنگ شده‌تان نیز اقدام نمایید. همان طور که می دانید اشعه های مضر خورشید می توانند به بافت مو آسیب وارد کنندو از سوی دیگر سبب از بین رفتن رنگ مو و کمرنگ شدن آن می شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد درصدد آن هستند که از موهای خود در تابستان مراقبت کنند. برای رسیدن به این هدف چه کارهایی باید انجام دهیم؟

مراقبت از موهای رنگ شده در فصل تابستان
مراقبت از موهای رنگ شده

زیاد در معرض آفتاب قرار نگیرید

یکی از ساده ترین راه های مراقبت از موهای رنگ شده در تابستان این است که زیاد در معرض تابش اشعه های مضر خورشید قرار نگیرید. خوب است بدانید که نور خوشید روی موهای رنگ شده، همانند سفید کننده ها عمل می کنند. نور خورشیده به لایه های خارجی مو آسیب وارد کرده و سبب از بین رفتن رنگ آن ها می شود. در نهایت موی شما وز و خشک خواهد شد و شکنندگی پیدا می کند. شما می توانید با استفاده از کلاه و یا محصولات باکیفیت مراقبت از مو، از موهای خود در برابر نور خورشید مراقبت نمایید.

حتما بخوانید: راه های محافظت از مو در تابستان

از شست و شو دهنده های مناسب استفاده کنید

برای آنکه از موهای خود در برابر نور خورشیدن مراقبت کنید، به ریشه های موی خود شامپو و به انتهاب موی سرتان، نرم کننده بزنید. در تابستان موی سر بسیار چرب و خیس می شود. پس بهتر است در تابستان، به ریشه های موی خود شامپو زده و آن را شست و شو دهید، در حالی که از قسمت وسط مو تا انتهای موهای خود، نرم کننده بزنید. با این کار می توانید به حفظ سلامت موهای خود کمک شایانی نمایید.

برای مراقبت از موهای رنگ شده در تابستان ، حتما موهای خود را خیس کنید

برای آنکه آسیب کمتری به موهای شما در فصل تابستان برسد، حتما موهای خود را خیس کرده و یا از مرطوب کننده های مناسب مو استفاده نمایید. اگر می خواهید به دریا و استخر بروید، حتما از پیش موهایتان را با آب معمولی و تمیز خیس کنید. ضمنا استفاده از روغن نارگیل و یا نرم کننده های مخصوص می توانند رطوبت موهای شما را حفظ کنند.

مراقبت از موهای رنگ شده در فصل تابستان
مراقبت از موهای رنگ شده

از شامپوهای پر رنگدانه استفاده نمایید

نور خورشید رنگ های بلوند مو را خراب می کند. برای مراقبت از موهای رنگ شده در تابستان، از شامپوهایی استفاده نمایید که رنگدانه های زیادی دارند. مثلا یک نرم کننده به رنگ بنفش می تواند رنگ موی شما را متعادل کند. پس از استفاده از نرم کننده، چند دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را آبکشی نمایید.

آب زیاد بنوشید

نوشیدن زیاد آب به شما کمک می کند تا موهای خود را هیدراته کنید. هیچ چیز به اندازه آبرسانی به مو نمی تواند از خشک و شکننده شدن آن ها جلوگیری کند. از سوی دیگر با این کار به نور خورشید اجازه نخواهید داد تا رنگ موهای شما را خراب کند.

سخن پایانی

فصل تابستان یکی از جذاب ترین فصل های سال است که افراد در آن فعالیت های زیادی انجام می دهند. اما به یاد داشته باشید که قرارگیری طولانی مدت در معرض نور خورشید، می تواند بسیار آسیب رسان باشد. با در ذهن داشتن این نکات مراقبت از موهای رنگ شده در تابستان، موهای سالم داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا