مراحل ساخت رژ گونه طبیعی در خانه

رژ گونه یکی از وسایل آرایشی است که شما می توانید به کمک آن، رنگ و لعاب چهره خود را بهبود ببخشید. اما اگر دوست دارید که رنگ دلخواه خود را آن هم با مواد طبیعی به صورت بزنید، می توانید از رژ گونه طبیعی استفاده نمایید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که به راحتی می توانید در خانه، رژ گونه درست کنید. چگونه؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه رژ گونه طبیعی آشنا شوید.

طرز تهیه رژ گونه طبیعی

همان طور که می دانید، لوازم آرایشی از مواد شیمیایی درست می شوند که البته اگر محصولات خوب و باکیفیت خریداری نمایید، به پوست شم آسیبی وارد نمی شود. اما اگر شما دارای پوست حساسی هستید، می توانید از این دستورالعمل استفاده کنید و طرز تهیه رژ گونه طبیعی را امتحان نمایید.

روش اول

برای درست کردن رژ گونه طبیعی، به مواد زیر نیاز دارید که با کمی جست و جو می توانید آن ها را پیدا کنید:

یک دوم قاشق مارانتا آروندیناسه ( این پودری است که از گیاهان کشور هند و از نشاسته تهیه می شود.)
نصف قاشق پودر کاکائو طبیعی
نصف قاشق پودر هیبیسکوس ( این پودر را می توانیم از گیاهان خانواده گل ختمی بنامیم که از آن برای براق نمودن استفاده می کنند. ) (
ظرفی در دار برای ریختن رژ گونه طبیعی درآن

برای آنکه بتوانید به رنگ دلخواه خود دست یابید، به شما پیشنهاد می کنیم ترکیب کردن این ها را با هم از پودر مارانتا آغاز نمایید. سپس پودر درست شده را روی دست های خود امتحان کنید تا ببینید آیا به رنگ دلخواه شما نزدیک است یا خیر. ترکیب کردن مواد و این پودر را تا زمانی ادامه دهید که به رنگ مورد نظر خود رسیده باشید. سپس آن را درون ظرف ریخته و نگه داری کرده و در زمان های مد نظرتان استفاده کنید.

ساخت رژ گونه
ساخت رژ گونه

روش دوم طرز تهیه رژ گونه طبیعی با پودر چغندر

شما می توانید از پودر چغندر هم برای درست کردن رژ گونه استفاده نمایید. برای درست کردن این نوع از رژ گونه، به مواد زیر نیاز دارید:
برای درست کردن این رژ گونه، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

پودر نشاسته ذرت
پودرچغندر
اسطوخودوس
کاسه
ظرف در دار

درون ظرف، یک قاشق چای خوری نشاسته ذرت ریخته تا کار خود را از پایه روشن به تیره آغاز نمایید تا در صورت دلخواه، رنگ را تیره تر کنید.
برای اضافه کردن رنگ قرمز به رژ گونه، پودر چغندر را به ظرف بیفزایید و این مواد را با هم ترکیب کرده تا مخلوط یکدستی ایجاد شود. تا اینجای کار شما می توانید از این رژگونه طبیعی استفاده نمایید. اما اگر می خواهید مقدار چسبندگی این پودر به هم زیاد شود، می توانید دو قطره اسطوخودوس به رژ گونه درست شده اضافه کنید.
حال می توانید رژ گونه را روی پوست خود امتحان کنید تا در صورت نیاز رنگ آن را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید.

نکته

اگر می خواهید رژ گونه شما اکلیلی باشد، می توانید کمی پودر اکلیل به آن اضافه نمایید تا کمی رژ گونه شما اکلیل دار شود.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، شما می توانید در خانه رژ گونه طبیعی درست کنید و از آن برای رنگ دادن به گونه های خود استفاده نمایید. البته همواره این را به خاطر داشته باشید که رژ گونه های مرغوب و باکیفیت، ترکیبات یکدستی دارند. اما اگر پوست شما به مواد شیمیایی حساس است، می توانید از این رژ گونه های طبیعی استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا