بایدها و نبایدهای زنان جذاب و شیک که باید بدانیم

وقار و جذابیت نوعی رفتار است که قابل یادگیری و تمرین کردن است. به واقع اگر تصمیم دارید که در گروه زنان جذاب و شیک جایگاهی داشته باشید، لازم است که پیش از هر چیزی، نگاه خود و رفتار خویش را تغییر داده و آن را بهبود دهید. به یاد داشته باشید که اصلاح افکار و رفتار، چیزی نیست که به ثروت مرتبط باشد یا با خریدن لباس های گران قیمت و لوکس، به دست بیاید. این حتی به جایگاه تحصیلی و شغلی بستگی نخواهد داشت.

تعریف جذابیت و وقار چیست؟ جذابیت و وقار در سادگی معنا پیدا می‌کند. سادگی یعنی تلاش برای رسیدن به هدف بدون سخت‌گیری و پیچیدگی‌هایی که زاییدهٔ افکار ناخوشایند در زندگی هستند. سادگی از اثرگذاری بسیار زیادی برخوردار است. جذابیت و وقار برآمده از سادگی، علاوه بر اینکه باعث اثرگذاری بر رفتار افراد مختلف می‌شود، در علوم و زمینه‌های مختلف هم کاربرد دارد؛ مثلا سادگی در هنر یا ریاضیات هم می‌تواند نتایج اثرگذار و مفیدی داشته باشد. طراحی یک ساختمان یا خلق تابلويی هنری را در نظر بگیرید؛‌ سادگی به‌کار رفته در آنها می‌تواند موجب زیبایی، جذابیت و وقار در جلوه‌شان شود.

زنان جذاب و شیک

رسیدگی نکردن به کار خود و برنامه‌های شخصی

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های زنان جذاب و باوقار این است که سرشان به کار خود گرم است. آنها برنامه‌ها و افکار شخصی خود را دارند و مدام در پی این نیستند که پیرو دیگران باشند یا خود را هم‌رنگ جماعت کنند.

چیزهایی که مُد می‌شود و همه به دنبال آن می‌روند، اولویت این زنان نیست؛ چون خودشان برنامه‌ریزی‌های دقیق و درستی برای زندگی دارند و ترجیح می‌دهند که برای موفقیت و رضایت شخصی‌ خودشان در مسیری حرکت کنند که مناسب آنهاست. دنباله‌روی کورکورانه در ذهن و زندگی افراد جذاب جایی ندارد. همین استقلال فکری و عملی آنهاست که باعث می‌شود در نظر دیگران، خاص باشند و همه وادار به تشویق آنها شوند. چنین زنانی، با دنباله‌روی دیگران، رفتارهای از بین‌برنده جذابیت را از خود دور می‌کنند و خاص می‌مانند.

زنان جذاب و شیک

تلاش برای ایجاد تغییر در رفتار دیگران

زنان جذاب و باوقار می‌دانند که خواستهٔ شخصی هر فرد در تغییر عادات و رفتارهایش مهم است و دیگران نمی‌توانند بدون اینکه فردی خواهان تغییردادن خود باشد، در او اصلاحی به وجود بیاورند. به همین خاطر است که ترجیح می‌دهند تلاش مذبوحانه در تغییردادن دیگران را کنار بگذارند.

در مقابل، این دسته از بانوان روی رفتارهای خود تمرکز دارند و مدیریت احساسات‌شان را به بهترین شکل پیش می‌برند. آنها می‌دانند که مسئول زندگی خود هستند و برای رسیدن به شادی و خوشبختی باید رفتار و احساسات‌شان را کنترل کنند تا رضایت درونی و خوشبختی را به زندگی وارد کنند. پس وقت‌شان را به‌جای تغییردادن افراد و دنیای اطراف‌شان، صرف تغییرات درونی می‌کنند. آنها به‌دنبال معنای زندگی خود هستند.

نسپردن گذشته‌ها به دست فراموشی

اگر می‌خواهید جذاب باشید و همه از وقارتان تعریف کنند، باید گذشته‌ها را به دست باد بسپارید. گذشته‌ها گذشته است و دیگر هیچ‌گاه بازنمی‌گردد. اما با وجود اینکه گاهی گذشته بر شما سخت گذشته است، درس‌هایی برایتان به یادگار می‌گذارد که بی‌ هیچ حرف کلیشه‌ای می‌تواند درس‌های فراوانی به شما ارزانی کند. زنان جذاب و باوقار هم مدام حسرت نمی‌خورند و با این کارشان اعصاب دیگران را خرد نمی‌کنند. آنها از گذشته درس می‌گیرند و با خِرَدی که از بررسی وقایع آن نصیب‌شان می‌شود به‌سمت آینده و تصمیم‌گیری‌های درست بعدی پیش می‌روند.

به‌رخ‌کشیدن داشته‌ها و دارایی‌ها

زنان جذاب و باوقار اصلا به دنبال این نیستند که داشته‌ها و دارایی‌های خود را به رخ دیگران بکشند. این افراد اگر ثروتمند باشند که هرگز رفتار تازه‌‌به‌‌دوران‌رسیده‌ها را ندارند و نمی‌خواهند با پوششی عجیب از لباس‌های گران یا خرج‌کردن مبالغ هنگفتی از ثروت‌شان در مهمانی‌ها و…، به همه نشان دهند که صفرهای حساب بانکی‌شان چند تاست.

وقار و جذابیت یعنی دانستن این نکته که مادیات اگرچه برای خوب‌زیستن در این دنیا ضرورت دارد اما برای داشتن یک زندگی شاد و بهره‌ورانه کافی نیستند. طبع بلند زنان جذاب و باوقار مانع از آن می‌شود که به چیزی در خود مغرور شوند و آن را به رخ دیگران بکشند. در یک‌ کلام، جذابیت و وقار از دستاوردهای فروتنی و افتادگی است.

اگر نگاهی به زنان باوقار و جذاب معروف تاریخ بیندازید، متوجه خواهید شد که همگی از ویژگی فروتنی به اندازهٔ کافی برخوردار بوده‌اند. افرادی مانند پرنسس دایانا (Diana)، گریس کلی (Grace Kelly)، اپرا وینفری (Oprah Winfrey) را به خاطر دارید؟ لباس‌ها و اموالِ زن باوقار و جذاب نیست که او را خاص و متمایز می‌کند بلکه حضور و رفتارش است که باعث می‌شود همهٔ توجه‌ افراد به او جلب شود و او خاص جلوه کند.

زنان جذاب و شیک

زنان جذاب و شیک بدون ایجاد شلوغی و ازدحام در زندگی

یادتان باشد که شلوغی ذهن و محیط می‌تواند باعث دورشدن آرامش از زندگی باشد. افراد جذاب و باوقار ذهن و محیط اطراف‌شان را بیهوده با اشیا و افکار اضافی شلوغ نمی‌کنند. به همین خاطر است که می‌توانند در آرامش روحی کامل به زندگی و تصمیم گیری برای امور مختلف‌شان مشغول شوند.

جذاب‌های باوقار مدام زندگی خود را از زاویه‌های مختلف بررسی می‌کنند تا ببینند چه افکار اضافی و مزاحمی در ذهن‌شان جا خوش کرده یا دور و اطراف‌شان با وسایل اضافی پُر شده است یا خیر. اگر این‌طور باشد، سریع دست‌به‌کار می‌شوند و اضافی‌ها را روانه سطل زباله می‌کنند.

منبع: frenchkisslife

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا