روش های درمان آفتاب سوختگی

با فرا رسیدن تابستان، احتمال آفتاب سوختگی در بسیاری از افراد بالا می گیرد. از این رو است که استفاده از کرم های ضدآفتاب توسط همه افراد به شدت پیشنهاد می شود. اما اگر به هر دلیلی، دچار آفتاب سوختگی شده اید، می توانید با استفاده از این روش ها، آفتاب سوختگی را به سرعت درمان نمایید. با ما در این مطلب همراه باشید تا با این راه ها آشنا شوید.

درمان آفتاب سوختگی

اگر بدون وسایل محافظت کننده مناسب مثل ضدآفتاب و لباس کافی در برابر آفتاب قرار بگیریم، ممکن است دچار آفتاب سوختگی شویم. برای درمان و تسکین سوزش های پوستی، باید همان موقعی که متوجه آن شدیم دست به کار شویم. برای رهایی از ناراحتی های پوستی، این نکات گفته شده توسط دکترهای پوست و متخصصین این حوزه را دنبال کنید:

حتما بخوانید: بهترین ضدآفتاب های بدون چربی را چطور انتخاب کنیم؟

درمان آفتاب سوختگی
درمان آفتاب سوختگی

۱- مرتب دوش آب یخ بگیرید تا درد کم شود

مرتب دوش آب یخ بگیرید تا آفتاب سوختگی تسکین یابد. هر زمان که از حمام بیرون آمدید، آرام خودتان را خشک کنید و کمی خود را خیس نگه دارید. سپس کمی مرطوب کننده بزنید تا از خشکی پوست جلوگیری شود.

۲- برای درمان آفتاب سوختگی از مرطوب کننده حاوی آلوئه ورا یا سبوس استفاده کنید

یکی از روش های درمان آفتاب سوختگی، استفاده از مرطوب کننده های حاوی آلوئه ورا است. برای نواحی که بسیار سوزش زیادی دارند، کرم هیدروکورتیزون بمالید؛ این کرم به نسخه پزشکی نیاز ندارد. از داروهای کائین(مثل بنزوکائین) استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث التهاب و آلرژی پوست شوند.

۳- آسپرین و ایبوبروفن بخورید

از آسپرین یا ایبوپروفن برای کاهش تورم، قرمزی یا هرگونه ناراحتی پوستی استفاده کنید.

۴- برای درمان آفتاب سوختگی آب بیشتری بنوشید

آفتاب سوختگی باعث کم شدن آب بخشی از پوست می شود؛ برای جلوگیری از کم آبی پوست، آب بیشتری بنوشید. این یکی از راه های سریع درمان آفتاب سوختگی است.

۵- اگر پوستتان تاول زد، صبر کنید تا خوب شود

اگر پوستتان تاول زد، به این معنیست که دچار سوختگی درجه دو شدید؛ تاول را نترکانید و بگذارید خودش خوب شود زیرا تاول از عفونت جلوگیری می کند.

۶- بعد از خوب شدن محل آفتاب سوختگی، مراقبت بیشتری از آن بکنید:

وقتی بیرون می روید، لباس هایی بپوشید که شما را بپوشاند. لباس های ضخیم مناسب است. وقتی لباس های روشن می پوشید، نور را به خود جذب نمی کنید که این محافظ خوبیست.

هرچند که ممکن است آفتاب سوختگیموقتی به نظر برسد، اما اشعه های یو وی (ماورا بنفش) باعث آفتاب سوختگی بلند مدت شده و همیشگی می شوند. این آفتاب سوختگی سبب افزایش احتمال سرطان پوست می شود. در نتیجه مراقبت از پوست تاثیر مهمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا