روش های خانگی رفع موهای زائد

روش های خانگی رفع موهای زائد

داشتن موهای ریز در بدن بسیار طبیعی است اما گاهی ممکن است موهای زائد در بدن و به خصوص در صورت، رشد کنند که این برای همه ی خانم ها آزار دهنده است و به همین دلیل است که همیشه خانم ها به دنبال رفع موهای زائد بدن خود با روش های مختلف مانند لیزر و اپلاسیون و … هستند. این روش ها ممکن است درد آور بوده و یا مضراتی برای پوست و بدن داشته باشند. بهتر است بدانید رفع موهای زائد بدن فقط با این روش ها امکان پذیر نیست و روش های دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش های جدید خانگی رفع موهای زاید آشنا کنیم پس تا آخر مقاله با ما در مجله آرایش یاب همراه باشید.

روش های خانگی رفع موهای زائد

رفع موهای زائد با استفاده از زرد چوبه

زرچوبه در میان ما اکثرا به عنوان طعم دهنده غذا استفاده می شود اما بهتر است بدانید که بسیار پر خاصیت بوده و برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز استفاده می شود و حتی می تواند به شفاف شدن پوست صورت نیز کمک کند. در کشور هند با استفاده از زردچوبه خیلی راحت موهای زائد بدن را از بین می برند.

برای تهیه ماسک زرد چوبه و شیر (شیر باعث نرمی پوست می شود) را به نسبت دو به یک با همدیگر مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید و آنقدر هم بزنید تا مانند خمیر شود. بعد از سرد شدن کمی شکر یا نمک و یک قاشق آرد به آن اضافه کنید. برای استفاده از این ماسک مقداری از این خمیر را در جهت رویش موهای صورت، روی پوست خود بمالید ( سعی کنید لایه خیلی نازک باشد) سپس تکه ای پارچه روی صورت خود قرار دهید و بعد از گذشت یک ربع پارچه را از روی پوست خود بردارید و صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید. اگر این کار را در هفته دو بار انجام دهید می توانید پوستی شفاف به دست بیاورید.

روش های خانگی رفع موهای زائد

رفع موهای زائد با استفاده از آرد ذرت

یک قاشق چایخوری آرد ذرت را با یک قاشق چایخوری شکر و یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و آن را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. بعد از اینکه کاملا خشک شد می توانید آن را به صورت تکه تکه از پوست خود جدا کنید. از این ماسک هم دو بار در هفته استفاده کنید.

استفاده از آرد نخود برای از بین بردن موهای زائد

مقداری نخود برداشته و آن را آرد کنید. آرد به دست آمده را با مقداری روغن زیتون مخلوط کرده تا خمیری نرم به دست بیاورید . این خمیر را به موهای بدن خود بمالید و اجازه دهید تا کاملا روی پوست خشک شود سپس آن را از روی پوست خود بردارید. اگر این ماسک را هفته ای دو بار انجام دهید بعد از گذشت چند ماه متوجه خواهید شد که ریشه ی موهای شما سست خواهد شد.

استفاده از برگ ریحان و پیاز

یکی دیگر از مواردی که می تواند موهای زائد را از بین ببرد برگ ریحان تازه است. شاید این موضوع برای شما عجیب باشد اما واقعیست.

حدود ۱۲ برگ ریحان تازه را با مقداری پوست پیاز مخلوط کنید و حسابی خرد کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی قسمت هایی که موی زائد دارند بمالید. بعد از گذشت یک ماه می توانید تاثیر این ترکیب فوق العاده را ببینید.

روش های خانگی رفع موهای زائد

ترکیب لیمو و عسل

چهار قاشق عسل را با مقداری لیموی تازه مخلوط کنید و هم بزنید تا خمیری نرم و چسبنده به دست آید . سپس مقداری از خمیر را در جهت رویش موهای صورت ، به صورت خود بمالید. پانزده دقیقه صبر کنید بعد از آن صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. با استفاده از این ماسک از موهای صورت خود راحت می شوید و همچنین می توانید پوستی صاف و شفاف و لطیف به دست بیاورید.

اگر این ترکیب را با جوی دو سر مخلوط کنید و به عنوان ماسک استفاده کنید می توانید نتیجه ی بهتری بگیرید. به این صورت که جو را آرد کرده و به ان یک قاشق عسل و چند قطره لیموی تازه اضافه کنید و به صورت دورانی شکل روی پوست خود بمالید. چون جو خاصیت آنتی اکسیدان دارد می تواند پوستی نرم و شاداب به شما هدیه بدهد.

استفاده از شنبلیله و ماش

شنبلیله گیاهی است که به عنوان درمان برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. چنانچه قصد دارید موهای زائد خود را از بین ببرید نسبتی مساوی از پودر ماش و شنبلیله را با همدیگر مخلوط کنید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا خمیری نرم و لطیف به دست بیاید.سپس آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید ماسک کاملا روی پوست شما خشک شود. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را از روی پوست خود بردارید.

استفاده از دمنوش نعنا

دلیل به وجود آمدن موهای زائد در بدن تولید بیش از حد آندروژن است. برای اینکه این هورمون در بدن تنظیم شود می توانید از دمنوش نعنا استفاده کنید. به این صورت که ابتدا مقداری آب را به جوش بیاورید سپس چند برگ نعنا داخل آن بیندازید و آن را از روی حرارت بردارید و پنج دقیقه درب ظرف را بگذارید تا این ترکیب کاملا با هم مخلوط شود و دم بکشد. سپس نعنا را از آب خارج کرده و آب را بنوشید. سعی کنید هر روز یک لیوان از این محلول را بنوشید تا هورمون های بدن شما تنظیم گردد.

روش های خانگی رفع موهای زائد
روش های خانگی رفع موهای زائد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا